fbpx

Blog

TA 4 TRENDS ΣΤΟ E-COMMERCE ΓΙΑ ΤΟ 2019

Μήπως η επιχείρησή σας είναι μέρος της επανάστασης στο ηλεκτρονικό εμπόριο; To ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα εκτιμάται ότι θα αξίζει 4 δις ευρώ μέχρι το τέλος του έτους. Αυτό σημαίνει αύξηση πάνω από 8% σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο. Οι επιχειρήσεις ετοιμάζουν τη στρατηγική marketing τους για το 2019 και είναι έτοιμες για μεγάλη αύξηση του τζίρου τους το χρόνο αυτό. Ετοιμαστείτε κι εσείς για το συναρπαστικό μέλλον του e-commerce εφαρμόζοντας τα 4 top trends του 2019.

1. Personalization και Customer Engagement.

Σε αντίθεση με το παραδοσιακό εμπόριο λιανικής, τα e-shops δεν έχουν το στοιχείο της διαπροσωπικής επαφής. Τα online καταστήματα δεν έχουν κάποιον αντιπρόσωπο που μπορεί να προτείνει στους πελάτες προϊόντα βάσει των ενδιαφερόντων και των προτιμήσεών τους. Για να προσομοιώσουν αυτή τη διαδικασία, οι εταιρείες e-commerce “ψαρεύουν” για ευκαιρίες προσωποποίησης σε όλη τη διάρκεια του buyer’s journey, μέσω του e-shop τους. Χρησιμοποιώντας προσωπικά online data όπως συγκεκριμένα queries των χρηστών, επισκέψεις σε σελίδες και ιστορικό αγορών, αναπροσαρμόζουν τα e-shop τους για να ικανοποιήσουν τις συγκεκριμένες απαιτήσεις των πελατών τους. Μπείτε για παράδειγμα στο λογαριασμό στο Amazon. Θα βρείτε προτεινόμενα προϊόντα βασισμένα στις προηγούμενες αγορές σας, διαφημίσεις σχετικές με το ιστορικό ερευνών σας στον ιστότοπο και μηνύματα ειδικά διαμορφωμένα για σένα. Περιμένετε να δείτε όλο και περισσότερες εταιρείες να υιοθετούν τέτοιες στρατηγικές προσωποποιημένης εμπειρίας χρήστη μιας και οι σχετικές τεχνολογίες γίνονται ολοένα και πιο εύκολα προσβάσιμες από τα e-shops. Επιπλέον, τα προσωποποιημένα e-mail φέρνουν 600% παραπάνω συναλλαγές και παραπάνω μετατροπές από τα bulk e-mails και οι καταναλωτές ξοδεύουν 48% περισσότερα χρήματα όταν η εμπειρία τους είναι προσωποποιημένη. Σε ένα συγκεκριμένο κοινό βασισμένο σε τμηματοποίηση βάσει ηλικίας, μελέτες έδειξαν ότι το 57% (25-40 ετών) δεν είχε πρόβλημα να δώσει τα προσωπικά του στοιχεία σε μια εταιρεία εάν αυτό σήμαινε προσωποποιημένη αγοραστική εμπειρία.

2.  AI, Βοηθοί και Chat-bots

Το 2019 οι ρομποτικές τεχνολογίες θα κυριαρχούν στο χώρο των e-shop. Βασικά, ρομπότ όπως chat-bots και artificial intelligence (AI) σχεδιασμένα να βελτιώνουν το ταξίδι του χρήστη σ’ ένα e-shop. Oι AI βοηθοί μπορούν να διαχειριστούν διάφορες διαδικασίες, που συνήθως αναλαμβάνουν άνθρωποι, όπως η διαχείριση πολλών ερωτήσεων. Αυτοί οι ψηφιακοί βοηθοί μπορούν να σας γλυτώσουν πολύ χρόνο από κάποια κομμάτια της επιχείρησής σας. Για παράδειγμα, τα chat-bots μπορούν να ικανοποιήσουν έναν αριθμό αναγκών των πελατών σας, από το να απαντούν σε ερωτήσεις μέχρι τη διαχείριση παραπόνων για ένα προϊόν. Τα AI και τα chat-bots μαθαίνουν δυναμικά από τους διαλόγους με πελάτες και εξελίσσονται έτσι ώστε να υποβοηθούν καλύτερα την προσωποποιημένη εμπειρία που θέλετε να παρέχετε στους χρήστες σας.

3. Το Ηλεκτρονικό Εμπόριο για B2B Είναι σε Άνοδο.

Ποιος σας είπε ότι το e-commerce είναι μόνο για εταιρείες λιανικής; Οι B2B εταιρείες ηγούνται των trends στο ηλεκτρονικό εμπόριο επίσης. Οι εμπορικές καινοτομίες δεν είναι μόνο για εμπόρους λιανικής, αλλά πρέπει και οι business-to-business εταιρίες να επωφεληθούν από τα trends που διαφαίνονται. Είτε θα καινοτομήσουν ή θα πεθάνουν. Όταν οι B2B αγοραστές φεύγουν από το γραφείο, γίνονται ίδιοι με τους B2C πελάτες και αποζητούν επίσης μοναδικές πωλησιακές εμπειρίες. Επιπλέον, προβλέπεται ότι οι ηλεκτρονικές πωλήσεις B2B θα αγγίξουν τα 6,6 τρισεκατομμύρια μέχρι το 2020. Η προσωποποίηση της εμπειρίας χρήστη κάνει θαύματα και στο B2B εμπόριο. Έρευνες δείχνουν ότι το 50% των B2B πελατών επιθυμούσαν προσωποποιημένες εμπειρίες καθώς ψάχνουν online για προμηθευτές με τους οποίους θέλουν να χτίσουν σχέσεις. Θυμηθείτε ότι τα πάντα στρέφονται γύρω από τον πελάτη σας, οπότε η συνεργασία με μια e-commerce πλατφόρμα που υποστηρίζει τη μακροχρόνια κερδοφορία σας είναι βασικός παράγοντας για την επιτυχία σας.

4. Φωνητική Ευρετηρίαση και Ευρετηρίαση Εικόνων

Η Zalando και τα H&M προσφέρουν ευρετηρίαση εικόνων στις εφαρμογές τους για κινητά. Οι πελάτες μπορούν για παράδειγμα να φωτογραφίσουν ένα σχέδιο σε μια μπλούζα για παράδειγμα και στη συνέχεια να ψάξουν για σχετικά χρώματα και σχέδια. Είναι γρήγορο, εύκολο, απλό – και τα αποτελέσματα είναι πολύ ακριβή. Η ευρετηρίαση εικόνων είναι πολύ πιο εύκολο να πραγματοποιηθεί από ότι μπορεί να φαντάζεστε. Μπορεί να γίνει ακόμα και με τη βοήθεια υπηρεσιών όπως το Pinterest, οπότε μπορεί να μη χρειαστεί μεγάλη επένδυση στο δημιουργικό. Ας δούμε και τη φωνητική ευρετηρίαση. Αυτού του είδους η ευρετηρίαση εφαρμόζεται ήδη και στο e-commerce και περιμένουμε να γίνει τόσο ακριβής που πλέον ο καταναλωτής να ψωνίζει με αναγνώριση φωνής. Αυτού του είδους οι τεχνολογία θα παίξει καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη του e-commerce. Η Digital Marketing Surveys προβλέπει ότι ο αριθμός των ατόμων που χρησιμοποιούν “έξυπνα” ηχεία στις Ηνωμένες Πολιτείες θα αυξηθεί από τα 16 εκατομμύρια το 2016 στα 76,5 εκατομμύρια ως το 2020. Αυτή είναι μια τεράστια αύξηση. Το φωνητικό εμπόριο είναι διαθέσιμο και σήμερα και ακόμη βρίσκεται στα πρώιμα στάδιά του. Εικάζουμε ότι πρόκειται να μετατραπεί το επόμενο must στο e-commerce. Οι virtual assistants που μας βοηθούν να βρούμε προϊόντα οnline χρησιμοποιώντας φωνητική ευρετηρίαση κάνουν ήδη τις αγορές πολύ πιο εύκολες για πολλούς καταναλωτές.